Dit weekend gingen door het hele land mensen de straat op om peuken te rapen. In 18 gemeenten werd actie gevoerd onder de naam Plastic PeukMeuk. Door heel Nederland werden in totaal 142.000 peuken geraapt. De actie is onderdeel van een campagne van elf milieuorganisaties en bedrijven verenigd in het Plastic Peuken Collectief. Aan de actie in Amsterdam deden 70 vrijwilligers mee die met tienduizenden geraapte peuken de hashtag #nofilterplease op de Dam hebben gelegd. Met de actie roepen ze de overheid op tot maatregelen om plastic sigarettenfilters aan te pakken.
Blog & Nieuws
Benieuwd naar het laatste nieuws, de trends en verhalen van nudgers? Lees hier meer
Vandaag lanceert Ecochain haar nieuwe product-footprintapplicatie: Mobius. Mobius is de nieuwste uitbreiding van het duurzame platform die product-impactanalyses toegankelijk maakt voor het grote publiek.
Hoe zorg je ervoor dat medewerkers betrokken zijn bij jouw duurzame ambities? Met die vraag klopte het Facilitair Service Centrum van de Universiteit Utrecht aan bij Nudge. Samen ontwikkelden we de campagne ‘De Groene Machine’. In deze campagne kunnen alle FSC-medewerkers meedenken over duurzame projecten.
Voedselbank Eindhoven ontvangt vanaf vandaag wekelijks gratis soep! De gemeente Eindhoven doneert in samenwerking met Soupalicious soep door soep te eten. Zeg maar dag tegen voedselverspilling!
Honderden positieve reacties kregen we op onze paginagrote advertentie in NRC Handelsblad. Deze oproep voor het gebruik van een brievenbussticker tegen ongewenst ongeadresseerd drukwerk konden we plaatsen omdat we genomineerd zijn voor de juryprijs van de NRC Charity Awards. We ontvingen ook enkele kritische reacties. Daarover gaan we graag het gesprek aan.
De afgelopen weken zochten we met alle nudgers naar originele, duurzame en inspirerende producten voor de museumshop van de kunstmanifestatie Ja Natuurlijk. Producten die passen bij het thema en bezoekers kunnen verrassen. Het openingsweekend is inmiddels geweest en was een groot succes met veel bezoekers. Prinses Maxima was aanwezig om de kunstmanifestatie te openen.
Met een CarrotMail-actie hebben we de Tassenbol een flinke zet geven. We hebben de Albert Heijn XL in de Elandstraat in Den Haag geïnteresseerd gevonden voor de wereldprimeur van de CarrotMail. Met jullie hulp is de vestigingsmanager overtuigd!